«Соціальна громада»: з 2021 року мешканці отримуватимуть соціальні сервіси в ОТГ

З 1 січня 2021 року органи соціального захисту населення втрачають повноваження приймати документів мешканців громад для надання адміністративних послуг соціального характеру.  Чинним законодавством передбачено впровадження з 01.01.2021 моделі прийому документів для призначення різних видів соціальних допомог, житлових субсидій та пільг в районах виключно через посадових осіб територіальних громад.

«Із 1 січня 2021 року питання прийому документів на призначення державних соціальних допомог покладається на рівень територіальних громад. Тобто всі звернення прийматимуть представники ОТГ та у цифровому форматі передаватимуть для ухвалення рішень до відповідних органів виконавчої влади. Тому до 1 січня важливо або призначити відповідальних за прийом документів осіб, або утворити структурні підрозділи у виконавчих органах», – пояснює директор департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Наталія Кузяк.

Для надання соцпослуг мешканцям ОТГ із застосуванням електронного документообігу Мінсоцполітики впровадило програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада». Цей клієнт-серверний додаток об’єднує в єдиному інформаційному середовищі фронт-офіси прийому документів від населення в громадах з бек-офісом в органі соціального захисту райдержадміністрації, де приймається рішення про надання адмінпослуги соціального характеру. Тобто, комплекс скеровує інформацію, необхідну для призначення державної соціальної виплати мешканцям громади, органу соціального захисту населення, який звертається за її призначенням.

З 01.01.2021 користування зазначеним комплексом буде безкоштовним.

Починаючи з 1 січня 2021 року заяви з необхідними документами прийматимуться лише уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади та посадовими особами центру надання адміністративних послуг та  передаватимуться протягом трьох робочих днів з дати надходження відповідному структурному підрозділу соціального захисту населення.

Заяви з необхідними документами приймаються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій лише у разі надсилання їх поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг).

До 1 березня 2021 року посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, яка приймає заяву з необхідними документами, за наявності технічної можливості реєструє заяву та формує електронну справу (заповнює відповідні електронні форми з використанням інформаційних систем Мінсоцполітики) і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну справу відповідному органу соціального захисту населення засобами електронного зв’язку через інформаційні системи Мінсоцполітики з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах».

З 01.03.2021 територіальні громади повинні забезпечити прийняття заяв з необхідними документами посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг виключно з формуванням електронної справи.

При цьому, згідно чинного законодавства, призначення (нарахування) та виплата державних соціальних допомог, зокрема житлових субсидій, здійснюється органам соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами міських рад міст обласного значення, районних у містах (у разі їх утворення) рад за зареєстрованим місцем проживання або місцем проживання одержувача.

З метою забезпечення належної організації надання соціальної підтримки жителям територіальних громад, до складу територій яких входять міста обласного значення, призначення та виплату соціальних допомог, пільг, субсидій громадянам на всій території такої громади доцільно здійснювати виконавчими органами міських рад міст обласного значення, районних у містах рад.

«Важливо пам’ятати, що якість і доступність тих послуг, які були в громаді до її створення, мають бути не нижчими після сформування нової громади. В умовах реформи місцевого самоврядування у громад буде чимало роботи для налагодження гідного соціального захисту на своїх територіях. Мешканець, який звертається до вас із проблемою – не проблема, а ресурс. Тому дуже важливо створити у громадах підрозділи, які опікуватимуться питаннями соцзахисту», – резюмує директор департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Наталія Кузяк.

 

Вы можите оставить комментарий, или поставить трэкбек со своего сайта.

Написать комментарий

XHTML: Вы можете использовать эти теги: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*