Реалізація і захист прав людини, з питань, що стосується діяльності Пенсійного фонду України

10 грудня у всьому світі відзначається  як День прав людини. Пріоритетом для будь-якої держави має бути  дотримання прав і свобод людини. У 1991 році Україна, ставши незалежною державою, зробила перший крок на шляху до ствердження демократичності, верховенства права.

Так, в Конституції  України окремий розділ присвячено правам і свободам людини і громадянина.

Кожний громадянин, який звертається до органів Пенсійного фонду, має право на шанобливе ставлення до себе з боку працівників органів Пенсійного фонду; безперешкодно подавати заяви, скарги, пропозиції з питань, які стосуються пенсійного забезпечення; звертатись на особистий прийом до керівників та спеціалістів органів Пенсійного фонду; оскаржувати рішення органів Пенсійного фонду нижчого рівня до органів Фонду вищого рівня або в судовому порядку.

Організація роботи із зверненнями учасників та членів сімей АТО, осіб ВПО взята на особливий контроль з дотриманням встановленого графіку особистого прийому громадян. Начальником сервісного центру посилено контроль за якістю та обґрунтованістю відповідей, додержанням встановлених термінів розгляду звернень громадян, особисто контролюється обґрунтованість зняття з контролю пропозицій, заяв і скарг громадян.

Одним з основних пріоритетів діяльності Пенсійного фонду України є підвищення якості обслуговування громадян. Зокрема, зменшення необхідності особистого відвідування і часу обслуговування, а також підвищення якості своєчасного та доступного інформування українців про зміни в пенсійному законодавстві, їхні права і обов`язки. З огляду на ці завдання функціонує вебпортал Пенсійного фонду України.

Щоб стати користувачем електронних послуг, достатньо один раз звернутися до сервісного центру ПФУ із заявою і отримати реєстраційний код (на підставі паспорту та ідентифікаційного коду). Користувачі вебпорталу в будь-який момент, маючи доступ до мережі інтернет, отримають можливість ознайомитися зі своїми індивідуальними даними про заробітну плату і страховий стаж, а пенсіонери можуть переглянути особисті пенсійні виплати. Крім того, в електронному виді можна подати скарги та заяви і дізнатися про хід їх розгляду.

Пенсійний фонд України запровадив нову модель звернення громадян за призначенням пенсії в «один дотик» через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України.

Призначення пенсії в «один дотик» є однією зі складових частин системи надання послуг у сфері пенсійного забезпечення в електронній формі («Е-ПЕНСІЯ»), що реалізується Пенсійним фондом України і включає заходи з переведення в електронну форму надання послуг та організації обміну даними з державними реєстрами для зменшення паперового документообігу при наданні послуг.

Впровадження такої системи спрощує взаємодію громадян з Пенсійним фондом України, дозволяє зменшити витрати часу осіб, які звертаються за призначенням пенсії, забезпечує максимально комфортні умови для отримання послуг, не виходячи з дому.

Громадяни мають право знайомитись у приміщеннях органів Фонду з матеріалами своєї пенсійної справи, особового рахунку, з інформацією про себе, яка занесена до електронної бази даних органів Фонду; вимагати надання завірених в установленому порядку копій документів, що знаходяться у пенсійній справі та копій розпоряджень про призначення (перерахунок) пенсії; знайомитись в органах Фонду з нормативно-правовими актами на підставі яких призначено пенсію, робити з них виписки та копії; одержувати будь-яку іншу інформацію про своє пенсійне забезпечення, яка знаходиться у володінні органів Фонду.

При зверненні за призначенням пенсії громадяни мають право подавати заяву про призначення пенсії з необхідними документами у будь-який час після виникнення права на пенсію або не раніше ніж за місяць до виникнення такого права через представника підприємства, установи, організації або особисто або через представника, який діє на підставі довіреності; надати недостаючі документи, необхідні для призначення пенсії (які підтверджують стаж, заробіток, право на надбавки та підвищення) протягом 3-х місяців з дня подання заяви; за бажанням одержати розписку від органу Фонду про перелік прийнятих документів; вимагати від органів Фонду надання допомоги у витребуванні або перевірці підстав видачі необхідних для призначення пенсії документів; одержати письмове повідомлення від органів Фонду про призначення пенсії або про відмову у її призначенні із зазначенням причин відмови; одержати пенсійне посвідчення встановленого зразку.

Громадяни, яким призначено пенсії мають право обрати установу, що буде здійснювати виплату та доставку пенсії (поштові відділення або банківські установи); одержувати пенсію у строк не пізніше 25 числа місяця, за який виплачується пенсія.

Важливими джерелами інформації, які найбільш широко висвітлюють пріоритети державної пенсійної політики та стану її реалізації, є офіційні періодичні видання Пенсійного фонду України «Пенсійний кур’єр» та «Вісник Пенсійного фонду України», де висвітлюється інформація щодо питань пенсійного забезпечення громадян, реалізації прав та виконання обов’язків роботодавців та застрахованих осіб, а також можна отримати відповіді фахівців на різні проблемні питання.

 

Вы можите оставить комментарий, или поставить трэкбек со своего сайта.

Написать комментарий

XHTML: Вы можете использовать эти теги: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*