Про добір  земельних ділянок комунальної власності або прав на них на конкурентних засадах (земельних торгах), де організатором земельних торгів є орган місцевого самоврядування

images Відповідно до земельного законодавства земельні ділянки державної або комунальної власності, призначені для продажу суб’єктам підприємницької діяльності під забудову, підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах).

Закріплення принципу обов’язкового продажу на конкурентних засадах земельних ділянок із земель державної і комунальної власності означає, що такі земельні ділянки не можуть бути відчужені шляхом договірного продажу чи придбані у власність на основі договору оренди, чи передані безоплатно у власність суб’єктам підприємницької діяльності.


Учасниками земельних торгів можуть бути юридичні особи і громадяни—суб’єкти підприємницької діяльності, які сплатили реєстраційний і гарантійний внески і можуть бути покупцями відповідно до законодавства України.
Згідно зі ст. 135 ЗК України земельні торги проводяться у формі аукціону або конкурсу. При цьому форму проведення земельних торгів (аукціон або конкурс) визначає власник земельної ділянки, якщо інше не передбачено законом. Крім того, земельні торги можуть проводитися за рішенням суду.
Земельний аукціон — урегульований нормами чинного Земельного Кодексу України та іншими законодавчими актами, а також локальними нормативно-правовими актами конкурентний продаж земельних ділянок, відповідно до якого право власності на земельну ділянку набуває той учасник земельних торгів,  який запропонує найбільшу ціну за земельну ділянку відповідно до її цільового призначення.

Місцева рада здійснює добір земельних ділянок державної або комунальної власності з метою формування переліку земельних ділянок для продажу на земельних торгах окремими лотами.  Формування переліку земельних ділянок для продажу на земельних торгах здійснюється на підставі  затвердженої містобудівної документації, затвердженої документації із землеустрою, затверджених місцевих або регіональних правил  забудови. При формуванні переліку також враховуються маркетингові дослідження, інвестиційна привабливість та звернення громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови. Забороняється вносити до зазначеного переліку призначені під забудову земельні ділянки без врахування у випадках передбачених законом, результатів громадського обговорення. У переліку зазначаються місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональне використання), площа, кадастровий номер, умови продажу.

Місцевою радою здійснюється затвердження переліку земельних ділянок призначених для продажу на земельних торгах. Земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватись, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів. Підготовка лотів до проведення земельних торгів забезпечується  організатором земельних торгів та включає виготовлення, погодження та затвердження в установленому законодавством порядку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі зміни цільового призначення земельної ділянки та у разі, якщо межі земельної ділянки не встановлені в натурі ( на місцевості), державну реєстрацію земельної ділянки, державну реєстрацію речового права на земельну ділянку,  отримання витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у разі продажу на земельних торгах права оренди на неї, проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки,  крім випадків продажу на земельних торгах права оренди на неї, встановлення стартової ціни продажу земельної ділянки, яка щодо земель державної та комунальної власності не може бути нижчою за експертну грошову оцінку земельної ділянки,  встановлення стартового розміру річної орендної плати, встановлення стартової ціни продажу прав емфітевзису, суперфіцію земельної ділянки, яка щодо земель державної чи комунальної власності не може бути нижчою за ринкову вартість відповідного права, визначену шляхом проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок,  визначення виконавця земельних торгів, дати та місця проведення земельних торгів.

Фінансування підготовки лотів до проведення земельних торгів здійснюється організатором земельних торгів або їх виконавцем відповідно до договору між ними.

Витрати, здійснені організатором земельних торгів або їх виконавцем на підготовку лотів до проведення земельних торгів, відшкодовуються переможцем земельних торгів за кожним лотом.

Закупівля послуг з виконання робіт із землеустрою, оцінки земель у процесі підготовки лотів до продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) на земельних торгах та визначення виконавця земельних торгів організатором земельних торгів здійснюється у порядку, визначеному законодавством про здійснення державних закупівель.

 

Вы можите оставить комментарий, или поставить трэкбек со своего сайта.

Написать комментарий

XHTML: Вы можете использовать эти теги: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*