До уваги ОТГ: облдержадміністрація ділиться рекомендаціями щодо розвитку туризму у громадах

На території Львівщини утворили 73 об’єднані територіальні громади. Управління туризму та курортів обласної державної адміністрації може допомогти розвивати туристичну галузь у кожній з них і сподівається, що таке бажання є і в представників новостворених місцевих громад.

За що братися спочатку

Напрям розвитку туристичної галузі має бути одним із важливих питань, які постають перед новоствореними об’єднаними територіальними громадами.

Віднедавна керівниця управління туризму та курортів Наталя Табака та її заступник Тарас Лозинський в організовують в ОТГ бесіди та навчання про механізми для розвитку ефективної туристичної галузі.

“Не варто вигадувати щось дуже затратне і грандіозне, – застерігає Тарас Лозинський. – Спочатку треба поглянути, які історичні споруди є в околиці, які історичні події тут відбувалися, якої давності тутешня церква і хто з відомих постатей тут бував.

Чи не в кожному селі є своя легенда, святкові традиції, дуже особливі рецепти страв. Ще один цікавий фактор – діалект, вимова окремих слів. Усе це ні в якому разі не має опинитися в забутті, воно потребує збереження і хорошої промоції. Усе це треба використовувати при формуванні туристичної стратегії розвитку і подальших, більш конкретних планів”.

Це дозволить стратегічно планувати сталий розвиток туризму, визначати сильні сторони громад із врахуванням наявних ресурсів, природоохоронних територій, заповідників, унікальних пам’яток культурної спадщини та архітектури і, звісно, звичаїв, традицій та елементів нематеріальної культурної спадщини, що можуть потенційно зацікавити туриста.

“На основі цих ресурсів громади зможуть визначити, який вид туризму їм притаманний. І рухатись далі”, – додав Тарас Лозинський.

Ефективна промоція й робота в Інтернеті

Одне із головних завдань, де громади спільно з обласною державною адміністрацією можуть рухатись разом, – це формування іміджу регіону як туристичної “дестинації” (місцини, популярної серед мандрівників).

Перш за все – позиціонування унікальних туристичних магнітів Львівщини на вітчизняних та міжнародних туристичних виставках, ярмарках.

“Це значно посилює впізнаваність території, викликає зацікавлення та формує бажання співпрацювати із місцевими експертами – підприємцями, які працюють у сфері туризму, краєзнавцями, – зауважує Тарас Лозинський. – Участь у виставках дозволяє налагодити ділові контакти, які згодом переростають у партнерські стосунки. А це, своєю чергою, сприяє приросту туристичних потоків”.

Не менш важливим завданням є цифрове просування громад завдяки спеціалізованим туристичним виданням, зйомкам телевізійних програм, блогів про привабливі місцини на Львівщині.

“Бо перш за все, коли турист обирає, яку локацію йому відвідати в мандрівці, він заходить у пошукову систему й вишукує цікаві пропозиції та позитивні відгуки”, – відзначає заступник начальника управління туризму та курортів.

Навчання, підвищення кваліфікації

Особливу увагу сьогодні на туристичному ринку приділяють сервісним послугам, гостинності та професійності персоналу, чистоті та якості надання послуг туристам.

Тому важливу увагу слід приділяти розвитку працівників, зайнятих у туризмі. Майже 60% туристів формують свої подорожі на основі досвіду інших. Обласна державна адміністрація надає значну увагу розвитку цього потенціалу шляхом залучення експертів, науковців та вивчення міжнародних протоколів.

“Відтак, успішною співпрацею громад і ОДА може стати підвищення професійних якостей та навичок підприємств у громадах та розвиток вітчизняного бізнесу в галузі туризму (фермерства відкриті для туристів, гастромандри, сільський туризм, екстрим, екотуризм, культурно-пізнавальний та сакральний)”, – розповів Тарас Лозинський.

Розробка туристичних шляхів

У Львівській області активно впроваджується розвиток мережі туристичних шляхів. Сьогодні для туриста доступні можливості піших, кінних, велосипедних, водних та лижних маршрутів.

“А це можливості розвитку та популяризації активного відпочинку, розвитку супутніх туристичні послуги, створення прокатних пунктів і звісно формування нових пакетних пропозицій для кінцевих споживачів.

Тому в напрямку продовження кооперації важливо, щоб Львівщина залишалася поміж лідерів за кількістю ознакованих туристичних шляхів, їх підтримці та розвитку нових”, – додав посадовець.

Гастромандри – успішний проект для фермерів

Окремої уваги заслуговує цей унікальний проект, що закріпився на території Львівської області, гастромандри. Успішний кейс, що об’єднав представників фермерських господарств, які стали відкритими для туристів.

“Туристи мають унікальну нагоду відвідати ферму, замовити екскурсію, взяти участь у майстер-класах, продегустувати продукцію чи придбати її. Сьогодні в області є понад 20 фермерських господарств, які відкриті для туристів”, – розповів Тарас Лозинський.

Проте потенціалу розвитку цього дуже своєрідного гастрономічного туризму немає меж. Тому постає завдання у навчанні громад та перепрофілюванні на прийом туристів, що дає змогу додаткового заробітку та наповнення сімейних бюджетів.

Особливої уваги заслуговує інклюзивний вид туризму

“Це та галузь, яка ще не повністю розкрита як Україні, так і країнах Європи, – акцентував увагу Тарас Лозинський. – Львівщині вдалось зробити декілька кроків у розвитку цього виду туризму. Завдяки спеціальному кріслу “Джульєтка” особи з інвалідністю мають змогу підкорювати гори”.

Упродовж трьох років цією діяльністю активно займається громадська організація “ON 3 WHEELS”. Окрім цього, необхідно розвивати нові туристичні маршрути для осіб з інвалідністю та навчати екскурсоводів із супроводу таких осіб. А це потребує залучення кваліфікованих тренерів для передачі досвіду на місцях.

Відновлення пам’яток

На території Львівської області зосереджена чимала кількість об’єктів культурної спадщини. Більшість з них тепер буде у власності місцевих громад. Відтак, за співпраці із Львівською обласною державною адміністрацію потрібно розробити механізм відновлення та просування таких об’єктів. А це дасть змогу залучати нові туристичні потоки.

На переконання заступника голови облдержадміністрації Юрія Холода, спільними зусиллями туризм можна зробити пріоритетним напрямком розвитку чи не в усіх ОТГ. А це і поповнить скарбницю (бюджет), і сприятиме збільшенню кількості робочих місць, розвитку інфраструктури, і надасть можливості для заснування власної справи.

“Не дарма фахівці вважають туризм найпотужнішим стимулом розвитку малого та середнього бізнесу серед більш як 50 суміжних галузей економіки. Серед напрямків розвитку туризму – формування позитивного іміджу ОТГ, підвищення рівня привабливості та пристосованості до потреб туризму об’єктів історико-культурної спадщини, організація промоційної підтримки розвитку туризму та залучення інвесторів”, – додав Юрій Холод.

Аби отримати детальнішу інформацію – звертайтеся до управління туризму та курортів Львівської ОДА: 79008, м. Львів, вул. Винниченка 18, тел/факс: 261-39-19, e-mail: tourism@loda.gov.ua.

 

 

Вы можите оставить комментарий, или поставить трэкбек со своего сайта.

Написать комментарий

XHTML: Вы можете использовать эти теги: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*